Bize Ulaş!

Blog

Paylaşılma Tarihi :

Kaptanın seyir defteri: (85 saat 3215 km) Kars’lı Doğu Ekspresi

Sevgili seyir defteri, haftalardır uzun programlar sonrasında mürettebat katılım programı / güverte subayları olarak doğu ekspresiyle Kars yolculuğumuzu başlattık. Amacımız Doğu ekspresiyle gidip doğu ekspresiyle dönmekti. Sömestr tatilinde çalışan mürettebat işlerinden izinlerini aldılar, nerdeyse tüm hazırlıkları tamamlamıştık. 15 gün öncesinden TCDD biletlerini saat saat takip etmeye gecenin köründe istasyonlarda gişe memurunu beklemelere kadar, bir sürü hareketi bünyemizde yaşadık. Ama sömestr tatili ve tur firmalarının doğu ekspresi biletlerini önceden rezerve etmelerinden dolayı gidiş biletlerini alamadık.17 kişi ile gideceğimiz Kars yolculuğumuz aksamalardan dolayı giderek sayımızı azaldı. Mecburen uçakla gidip trenle dönmeye karar verdik.

17 kişilik bir eğitim programı, yaşadığımız aksiliklerden dolayı 5 kişilik bir güverte subayıyla birlikte eğitimimizi başarıyla tamamladık. Kaz kovaladık, balıkları öptük, çocuklara oyuncak fırlattık, 80 cm kalınlığındaki buzu kazma kürek kırdık daha neler neler. O kadar olumsuzluğa rağmen Tabi ki hazırlıklarımızda keyifliydi. Eğitim programına güçlü bir motivasyonla başladık.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

31 Ocak 2017 salı günü daha Güneş ülkemiz sınırlarına girmeden önce, günler öncesinden hazırladığımız çantalarımızı sırtladık. 85 saatlik ve 3215 km lik yolcuğumuz otobüse bastığımız kent kartın sesiyle başladı. -15 li sıcaklıklarda hiç bulunmamanın verdiği korkuyla içliklerimizi kazaklarımızı, kar botlarımızı, kar şapka ve eldivenlerimizi alarak yola koyulduk.

Sabırla ve heyecanla -15 li sıcaklıklara ulaşmak için beklemeye başladık. 2 defa ertelenen uçağımız bizi korkutmaya başlamıştı. Güneşli bir hava bizi yolcu etti. İçimizde Kars’da güneşin bizi karşılayacağına dair bir umutla bindik uçağımıza.

Tüm olumsuzluklara rağmen buraya uçağın kuyruğuna kadar gelmiş olmamız bizi ikna etti. aylar öncesinden programladığımız yolculuğumuz başlamak üzereydi. Tıklım tıklım bir uçağa bindik. Otobüsle 22 saat sürecek yolculuğu 2 saate indirmesi elbette başarılı.

Yeni lokasyon için, wikipedia, ekşi sözlük, booking gibi önemli kaynaklardan derlediğimiz, Kars’da nasıl nefes alınır, yürürken hangi adımı önce atmak gerekir, çatı kenarlarından sarkan buz sarkıtlarının altından, korktuğumuzu çaktırmadan nasıl geçilir, kazlara yaklaşırken dikkat edilecek hususlar gibi konularda bilgilerimizi güncelledikten sonra uçuşumuz başladı.

Aslında uçuş dediğime bakmayın, sanki biz sabit duruyoruz da dünya, batıya doğru dönüyor gibi. Mürettebatımızın 5 yaşındaki üyesi Tanrıça Umay’ın bu fikri bana da çok mantıklı geldi. Ama dönüşte uçakla gelmeye çalışırsak büyük sıkıntı, havalanınca dünya dönüş hızının altında kalırsak, kendimizi Katmandu ya da Yeni Delhi de bulabiliriz. Fena da olmaz hani. Neyse efendim altımızda mükemmel dağ ve yayla manzaraları eşliğinde Kocaeli, Bolu, Ankara üzerinden geçerken, dağları tanımaya kasabaları farklı bir gözle görmeye çalıştık. Bir taraftan da çıldıran el gps’imizi kurcalamaya çalışıyorduk, Maksimum hızımız 936 km/h oldu. Maksimum yüksekliğimiz ise 11250 mt. El gpsimiz ilk defa böyle bir şeyle karşılaştığı için Kars’a inene kadar garipleşti.

Oyuncakları fırlatmaya çalışsak da -47 derece sıcaklıkta dışarı çıkmak istemediler. Bizde camdan dışarı baktırdık sadece.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Ülkemizde gidebileceğimiz kadar doğuya ulaştık. Kars’tan beklentimiz fazla değildi ama gördüğümüz bizi etkilemiş durumdaydı. Sabah saatlerinde keyifli bir kahvaltıyla birlikte şehri tanımaya başladık.

Sokaklarda kazlar gezer, Kars’lılar buz tutmuş yollarda tekerlek kaşar yuvarlar diye beklerken, ilginç bir mimariyle harmanlanmış, buram buram kültür kokan bir şehir ile karşılaştık.

Yine bölgenin yaşayanlarından farklı türler bizi garipsedi sanırım, selam verdim, umursamaz tavırlarla bize baktılar, ev sahibi dediğin biraz misafirperver olur dedim, sonra hızlıca uzaklaştım oradan. Ne olur ne olmaz diye.  Kars merkezden Ani harabelerine doğru yola koyulduk. Yollar bembeyaz, asfalt dahi gözükmüyor. Buz üzerinde yavaş yavaş ilerliyoruz. Türkiye’de bu coğrafya Tilki ve Kurt popülasyonunun en fazla olduğu yerlerden biri. Hatta yabani hayvanlar insanlara alışkın, insanlarda hayvanlara, yol kenarlarında koşturan onlarca tilkiye rastlamanız mümkün. Yaşlısından gencine on iki tane tilki saydık yol boyunca.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Güzel bir Karsak tilkisiyle tanıştık. Abi hoş geldiniz dedi. Hoş bulduk canım dedim. Kendisinin Vulpescorsac olduğunu bu bölgede kalabalık olduklarını falan anlattı, hatta Kars kentinin isim babası olduklarını söyledi. Hadi be dedim ben de. Yeminle dedi. Ani harabelerine gidiyorsanız kentin içindeki Katedrale gidin, orası milattan önce 4000 yıllık tarihi saklıyor dedi. Bu nasıl tilki lan deyip yolumuza devam ettik. Tilkiyi de köylülere sorduk, ne iş bu falan diye, yıllardır yol kenarlarında atılan yiyeceklerle besleniyorlar, o nedenle insanlara alışkındır dedi de köylüler rahatladık.

Ani harabelerine çok az kalmıştı, buzlu yollarda kayarak son 10 kilometremize girmiştik.

Tilkinin lafına uyduk düştük yollara, ufuk çizgisi yok, yer gök beyaz, gözlerimiz kar körü oldu. Aramızdaki en şanslı mürettebat Tatiana’ydı. Çünkü onun gözleri çekik olduğu için daha az ışık giriyordu gözlerine.

Burası ani harabelerinin olduğu bölge, aşağıda Arpaçay var. Karşısı Ermenistan Kharkov, orası da tüf kayalıklar burası da tüf kayalıklar. Anlatabildim sanırım.

Küçük mürettebat, mükemmel bir performans sergiledi. -14 derecede, 4 km uzunluğunda ani kentinin içerisinde, zor bir kar yürüyüşünü başarıyla tamamladı.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Bir çeşit assassin’screed havası var katedralde. Ani katedrali MS 980 yılında yapılmış ama şehirde MÖ 700 yılına kadar yani Urartuluların dahi izleri var. Şehir tarih boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapmış, Perslilerden, Selçuklulara, Osmanlıdan Ruslara, kadar kritik konumu dolayısıyla her zaman önemli olmuş. Ermeni mirası olmakla birlikte, Müslüman ve pagan kültürlere de ev sahipliği yapmış bunları ben söylemiyorum tilki söylüyor.

Katedrali en çok sevende tanrıça Umay oldu. Yanımızda tanrıça getirmemiz birçok konuda şansımızı da arttırdığını düşünüyorum.

Neredeyse 40 cm karın üzerini kapattığı şehir tüm çekiciliği ile bizi içine doğru çekiyordu. Binlerce yıllık hikayelerin, savaşların, dostlukların ve aşkların yaşandığı şehrin cazibesi bizi etkilemişti. Soğuğa aldırış etmeden, buzlu yollardaki adımlarımızı sıklaştırmaya başlamıştık bile.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Anadolu Selçuklu döneminden kalma camiler inatla ayakta durması sevindirici ama katedralin yıkık olması ve restorasyon konusunda yeterli adımların atılmaması işin içinde pis kokular olduğunu hissettiriyordu.

Tabi nevrotik şok yaşamanız her zaman mümkün, mesela çekyatı keşke taksinin üstlüde değil de, taksiyi çekyatın üstüne koysalar daha rahat ederlerdi.

Şehirde geniş kaldırımlar neredeyse 4 şeride varan yol genişlikleri ve birbirine paralel yollar ile planlı ve bilinçli olarak tasarlandığı çok belli.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Bir geceyi Kars’ın şık sokaklarında geçirdikten sonra yeniden buzlu yollara attık kendimizi, Kars’ın İlçesi olan Arpaçay’a ulaştık, gezimizin en doğudaki durağı burasıydı. Kar biraz daha yağsa neredeyse yollar kapanacak, hatta karşıdan gelen araçlardan dolayı iki defa kara saplandığımızda oldu.

Çıldır gölü yolu boyunca geçtiğimiz köylerde ilginç manzaralarla karşılaştık. Her yer kar ve buz olmasından dolayı atlı kızaklar köylerde kullanılmaya devam ediyormuş. Hatta Kars merkezde de eskiden varmış ama zamanla yok olmuş

Çıldır gölüne doğru giderken köylerde gözlerimiz hep çocukları aradı. Soğuktan ve kardan dolayı çocuklar sokaklara çıkmamışlar. Bizde 2 erkek ve 3 kız çocuğu olan bir anne bulduk, yanımızda getirdiğimiz oyuncakları, diş fırça ve macunlarını annemize verdik. Bize giderken bir ihtiyacınız var mı diye sormayı ihmal etmedi. Canının sağlığı deyip yolumuza devam ettik.

Çıldır gölü ile ilk temasımızda Doğruyol köyünde oldu. 70 cm kalınlığındaki buzda olsa insan hipotermi geçirmenin verdiği korkuyla adımlarını atıyor. Göle girmemek için elimizden geleni yaptık. Ağaçtan sonrası çıldır gölü, çıtırtı çıkar mı diye kulaklarımızı dört açmış, emin adımlarla adımlarımızı attık. Bana mısın demedi. Hatta tüm davet karlığıyla davet etti bizi.

Güneşin doğuşuyla birlikte, daha fazla doğuya gidebilir miyiz diye kafamızdaki sesleri dinledik. Tek bir ufuk çizgisini gördük. Bu manzara soğukla birleştirince insanı iç dünyasının derinliklerine doğru bir yolculuğa çıkarıyor. Yolculuk içinde yolculuk.

Atalay’ın yerine de kısa bir süre sonra ulaştık. epey ünlenmiş bir yer burası özellikle kış aylarının da yüzlerce insan geliyor. Hatta biz oradayken 2 otobüs dolusu ziyaretçi geldi. Bizim avantajımız sabah erken saatlerde çıldır gölünde olduğumuzdan dolayı, gölün sessizliğini, rüzgârın sesini, soğuğu sakince hissedebildik.

Restoranda geldiğimizde ilk dikkatimi çeken fotoğrafta bu olmuştu. Çıldır gölünün ortasında eskimo teknikleriyle avlanan balıkçılar ve sarı balık. – 20 li sıcaklıklarda suyla temas etmek için çok şeye ihtiyacınız var.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Mürettebatımızın Kam’ı, çıldır gölününiz’ini yakaladı. Ağaca çaput bağlamak, dileklerin, isteklerin yerine gelmesini umarak yapılan paganik bir hareket. Sarı Balıkların iz’leri gördük, kerevitlerin, atların, kuşların, derelerin, dağların… hayvanlarla konuşuyoruz, ağaçlara sarılıyoruz, Gök Tengri akıl fikir versin bize.

Aldık başımızı gittik, hiç çıtırtı duymadık. Adım attıkça çıldır gölüne güvenmeye başladık. Açık alandaki rüzgâr, soğuğu burun deliklerimizde hissettirdi. Onunla sohbet ettik.

Buz gibi havada terleyen at ilk defa gördüm. Gelir gelmez, üstlerine serilen battaniyeyle dinlendiler. Eskiden Kars’ın bir çok yerinde kızakla ulaşım yapılırken artık sadece çıldır gölünde 3-4 kızakçı kalmış.

Gölün güzelliklerini instagram’ı olan bu amca anlattı. Beni instagram’dan ekle dedi, amca instagram nedir, kilogramın beş yüzde biri mi? deyince, benimle konuşmadı. Bana verdiği bilgileri geri istedi, ama ben vermedim. 70 cm kalınlıktaki buzun üstünde hafifçe sağ elimle omzuna dokunarak samimiyet belirtisi gösterdim. benimle barıştı. sevdim bu pos bıyıklı instagramı olan amcayı.

Balık tutmak için gölün ortasına kadar 2 km’lik beyaz yürüyüşü yapmak zorundasınız. Esen rüzgar aldığınız nefesle birleşince ciğerlerinizin içinde dolaşmaya devam ediyor.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Önce 70-80 cm kalınlığındaki buzu mürettebata kırdırdık. Azimli güverte subayları balıkçılara ağlarını çekecekleri çukurları hazırlamaya başladılar.Ne güzelde duruyor insanın kendine yakışanı giymesi.

Biz işin kolay tarafındaydık, dondurucu soğukta her gün ekmek parasını çıkarmak çok zor. Hele bir de çıldır gölünün insafına kaldıysanız. O gün şansımız yaver gitmiş, çıldır gölü ile konuşmalarımız sonuçlarına ulaşmıştı.

2 km uzunluğundaki ağı, her 100 metresinde açılan çukurlardan çekmeye başladık, içimizdeki umutla, dışımızdaki dondurucu soğukla, gözümüzdeki kar körüyle.

Bereket üstüne bereket, Sarı balıklar, çıldırın en güzelleri, geçim kaynağı. Doğanın nimeti. Çıldır insaflı çıktı o gün balıkçılara. Ilk çektiğimiz ağdan 15 tane kocaman sarı balık dedikleri sazan balıkları çıkmaya başladı. Çıldır gölüne özgü balık, doğallıktan ve soğuktan kaynaklı dip diriydi.

Ama hiçbir şey bizim mutluluğunuzu engelleyemiyor. Sarı balıklar çıldır gölünün donmuş yüzeyinde açılan küçük deliklerden gelmeye başladıkça, balıkçılardan daha çok sevindik. Balıkçılarda bize bakarak gülümsüyorlardı.

Sarıldık öpüştük, Abi hoş geldiniz dediler. Çok saygılılar. Rica ederim canım dedim bende.

Sonra hepsi birden öpmek istediler izin verdim.

Çıldır gölü yüksek bir göl olmasından dolayı her kış donuyor.  -15, -20 li sıcaklıklarda özellikle balıkçıların işleri giderek zorlaşıyor. Çıldır gölü kenarındaki Akçakale köyündeki balıkçılar bu zor koşullarda çalışıyorlar. Kırdıkları gözeneklerden 1 hafta önce attıkları ağları Çıldır gölünün vicdanına sığınarak çekmeye başlıyorlar. Balıkçıların sıcacık karşılamaları bizim de içimizi ısıttı.

Sarı balıklara el sallayarak uzaklaştık oradan. Çevre köylerin önemli geçim kaynaklarından birisi de kızaklara binerek çıldır gölünün üzerinde küçük bir tur attık.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Boncuklu atlar işlerini çok iyi biliyorlar. Karda yürürken çıkan sesin sürekliliğini, kızakla daha iyi duyabildi tanrıça Umay. En çok soğuğu da çıldır gölünün üzerinde hissettik.

Kameranın kırılmaması, atların üzerinden geçmemesi için bildiğim bütün tanrılara seslendim. Hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim. Saygılar.

Kendilerini en içten dileklerimi sundum. Anlayan anladı, anlamayana tekrardan anlatmadım. Öptüğümüz balıkları yedik. İnsan bir kötü oluyor tabi. Yiyeceği ile duygusal bağ kurunca kötü oluyor. Hatta bir ara bir elmayla sohbet etmiştim. Onu yerken de aynı duygulara kapılmıştım.  Kendimi engelleyemiyorum, sohbet ediyorum ve yemeye devam ediyorum.

Ama sarı balık çok güzel iddia ederim ki yediğiniz bütün balıkları unutturacak cinsten. Cinsine yandığım.

İlk tatlı su kereviti ile Bursa Gölyazı kasabasında sohbet etmiştik. Çıldır da ki daha ilginçmiş. Abi sen hanefisin, senin beni yemen caiz değil falan dedi. Hadi lan dedim bende. Yok abi yeminle daha yeni bir tane ilahiyat profesörü açıklamaya yaptı. Hanifiler için kerevit caiz değil sadece şafiler yiyebilir diye demeç vermiş. Bir kahkaha fırlattım çıldır gölüne, beni güldürdün Allah’ta seni güldürsün küçük kerevit dedim, çıldırın soğuk sularına bıraktım. Ama sarı balıklar ateistmiş. O yüzden çok sıkıntı olmadı. Onlar zaten İlahiyat profesörüne inanmıyorlarmış.

Akşamları buz tutmuş sokaklarda, soğuğa, çatılardan düşmeye hazır sarkıtlara aldırmadan farklı bir ekiple karşılaştık. Çantalar sırtlarında kırt kurt diye ses çıkararak yürüyorlardı. Quechua sponsorluğunda uygun adım yürüyen ekibin arkasına takıldık.  Nereye gidiyorlar diye merak etmedik değil. Özellikle son dönemlerde, sömestr tatili dolayısıyla yurdun dört bir yanından çılgın Quechuacı gençlik kendilerini yollara vuruyorlar. Girmedikleri gitmedikleri delik bırakmadılar artık ülkede.

Şehirde özellikle Rus mimarisinin etkisi çok fazla. her köşeyi döndüğünüzde farklı bir kültür sizi karşılıyor. Yüksek tavanlı tarihi taş binalarında gizli pastanelerde profiterol yemeyi unutmayın. Ayrıca Kış aylarında ne yapıyoruz, arabanın el frenini çekmiyoruz. Çünkü ertesi gün büyük bir pişmanlık yaşayabilirsiniz.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Sabah erken saatlerde büyük bir heyecanla uyandık. Günlerdir beklediğimiz an gelmişti. 26 saatlik yolculuğumuz başlamak üzereydi, vagonumuzdaki kuşetlerimize yerleştikten sonra trenimizi keşfetmeye başladık.

Kondüktörümüzle tanışıp, trenimizin hangi saat hangi şehirde olacağına dair sorular soruyorduk, sakin sakin bize anlatıyordu deneyimli kondüktör. 18 gün boyunca bir trende gittikten sonra rotasyona girip başka bir sefere gidiyorlarmış. Yol boyunca bütün vagonla tanışıyorum dedi. 26 saat süren yolculukta bizim vagonun kaptanı sayılır tabi ki. Yolculuk sonunda kondüktörümüze sarılacağım hiç aklıma gelmezdi.

Aslında bu demir treni daha çok sevdim. Uzaklara bakarak sigaramı içerken, soğuktan bir yerim trene yapışmasın diye çok dikkat ettim.

Soğuk şehrin üzerine soğuk rüzgar ve demir, çocukken bir keresinde yine aynı böyle şartlarda dilimi demire yapıştırmıştım. Sıcak su döktüler de öyle çıkartabilmiştim. O nedenle çocukluktan gelen bir travma olduğu için demir ve soğuk yan yana gelince içim ürperir.

Bize el sallayan kimse olmadı diye üzüldük tabi ki. Her bitiş bir başlangıç olduğunu bildiğimiz için, üzüntümüz çabucak mutluluğa dönüştü. Her şeyin tadını çıkarmak gibi bir hedefimiz vardı.

Doğu ekspresi hareket etmeye başladığında koşa koşa en arka pencereye gidip, Kars’ın son bir fotoğrafını çektik.

Doğu ekspresinin yavaş ama inatçı hareketi rayların üzerine düşen karları havalandırıyordu. Boğazımız düğümlenirken, yok lan şaka çok prensi yedikten sonra su içmemiştik sanırım ondan. Hoş çakal Kars, hoşça kal sevimli tilkiler, Tekerlek kaşar ve daha adını sayamadığım hangeller, turşular, kazlar.

Yeni evimize çabuk alıştık. Bizi sıcak karşıladı. hatta terletti bile. 26 saat boyunca birlikte olacağımız, bize mükemmel manzaralar gösterecek inatçı doğu ekspresine binmiştik. Kompartımanımızı sürekli karıştırdığımız için, belli olsun diye kapısına bir tane balon bağladık. Böylece başkasının kuşetine de girmedik.

Bembeyaz tepelerin arasından kıvrıla kıvrıla devam eden ekspresimizde Pasinler’e gelince Erzurum’da ki Gel Gör Cağ Kebapçıyı arayarak 5 tane Cağ Kebap, bir tanesi maydanozsuz, 5 ayran ve 3 burma kadayıf siparişi verdik. Erzurum da çağ kebabı bu şekilde yiyeceğimiz hiç aklımın ucundan geçmezdi.

Erzurum Tren Garına geldiğimizde, cağ kebaplarımıza ulaşmanın mutluluğunu yaşadık. böylece ölmeden önce yapılması gerekenler listesinden bir şeyi daha silmiş olduk. şimdi önümüzde 867 maddeden oluşan listemize odaklanmalıydık. Bu maddelerde giderek çoğalıyor bir ara liste 115 taneydi ne zaman 867 ye çıktı bende anlamadım.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Fırat nehrinin kıvrımlarını  takip ederek, yolculuk devam etti. bir sağımıza geçti bir solumuza geçti Fırat nehri.

Kerpiç evlerin selamlarını alarak, yolculuğumuz devam etti.

Erzurum’dan Erzincan’a Sivas’a oradan Kayseri ve Kırıkkale’ye onlarca köyün içerinden geçerken izledik onları. Hepsinde farklı umutlar farklı düşler farklı hayatlar vardı.

Dağların heybetini  görerek, yola devam ettik, hepsine tırmanma hissi uyandı. kar kaplı kilometrelerce uzanan dağlar, ne kadarda küçük olduğumuzu hissettirdi bize.

Farklı dünyaları keşfederek, yolculuğumuz devam etti. Kendimizi yeniden tanıyarak, yakınımız da kileri daha içten  severek.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Yaşam öykülerini dinleyerek. Gökhan 5 yıldır engelli kartıyla doğu ekspresiyle gelip güney ekspresiyle dönüyormuş. Ailesi vefat etmiş. Sürekli trende zaman geçiriyor. Yolcuların iniş ve binişlerde çantalarını taşıyarak bahşiş toplamaya çalışıyor. Yemekli vagondakiler de tanıdığı için yemeklerini de veriyorlar. O da indi bizim trenden saat 13 de kalkacak olan güney ekspresine binecek, yatacak yer ve yemek için.

Daha büyük adımlar ataranGezginbahadır ve kızı tanrıça Umay. 3 nisanda doğum günü var. Yol boyunca doğum günü partisinin davetiyelerini hazırladı. Sizde davetlisiniz. Ama unicornlarinizi getirecekseniz lütfen bahçeye bağlayınız.

Iç dünyamıza dalarak, Güneşin doğuşuyla çokoprenslerimizle yaptığımız kahvaltımız kadar güzel.

Bizimle binlerce kilometre yolculuk yapıp sesini bile çıkarmayan kukileklegoda yolculuktan çok mutlu oldu.

100 saat olarak planladığımız yolculuğumuz, 85 saatte bitirdik. Kalan 15 saati başka bir gezide kullanmak amacıyla cebimize koyduk.

Kaptanın Seyir Defteri: Kars Doğu Ekspresi

Bizi çeken mazotlu trenin kardeşiymiş bu da. Bizim lokomotifle selamlaştıklarında anlamıştım zaten. Yanımızdan geçerken sanki kar sıçratmayım diye yavaşladı, bir de kimseyi ürkütmeden düdüğünü çaldı.

Güney ekspresinin rotasına çığ düşmesinden kaynaklı 45 dakika bekledik. Sanırım güney ekspresi daha deneyimli. Yoksa o bizi beklerdi. Sanırım ileride Güney ekspresi içinde güzel yazılar yazarız. Güney ekspresini de ölmeden önce yapılması gerekenler listesine alalım. Etti size 868.

Bu sene biraz yoğun gibiyiz. Hadi kendinize iyi bakın. Doğu ekspresine binin.

Deniz Badem

Deniz Badem’in Kaptanın Seyir Defteri: Bazı Antik Kentler Neden Ötekilerden Daha Güzel | 11 Antik Kent adlı son yazısına ulaşmak için tıklayınız.

Bizi Twitter’dan takip etmek için tıklayınız.

Bu içerik 3762 kez okunmuştur

İstediğiniz yazıları, makaleleri bu isim adı altında paylaşabilirsiniz. Tek yapmanız gereken bizimle iletişime geçmek.